Tuesday, September 22, 2009

Wheat Free Yeast Bread

3 c G.F. flour mix
2 tsp sugar
1/4 c sugar
6 tsp yeast
3 1/2 tsp xanthan gum
1/4 c shortening
2/3 c powdered milk
1 1/4 c water
1 tsp salt
1 tsp vinegar
1/2 c lukewarm water
3 eggs

  1. Combine flour, sugar, xanthan gum, powdered milk, and salt in mixing bowl- set aside.
  2. In the 1/2 c lukewarm add 6 tsp yeast and 2 tsp sugar-stir- set aside.
  3. Combine 1 1/4 c water and shortening in microwave bowl- heat gently until shortening melts.
  4. Blend dry ingredients as you slowly add the shortening, water, and vinegar. Blend.
  5. Stir in eggs, yeast, water, and sugar mixture.
  6. With heavy duty beaters, beat dough for 2 min. at high speed.
  7. Cover bowl w/plastic wrap and set in a warm place to rise until doubled (60-90 min).
  8. Beat on high for 3 min.
  9. Grease 1 large loaf pan or 3 small pans. Use greased muffin tins to make rolls.
  10. Spoon batter into prepared pan(s).
  11. Let rise until dough is above the edge of the pan.
  12. Preheat oven to 400 degrees F.
  13. Bake large loaf for 50 min. with top covered with foil.
  14. Bake small loaves for 35 min.
  15. Bake rolls for 25 min.

No comments:

Post a Comment